Wakacje a dieta – czy trzymać dietę w wakacje?

0
365

Dla wielu osób wakacje wiążą się z beztroskim czasem wolnym i pysznym jedzeniem. Nic więc dziwnego, że wiele osób po urlopie skarży się na dodatkowe kilogramy. Budki z lodami, goframi i deserami kuszą zapachem i kolorowymi witrynami. Dodatkowo brak aktywności fizycznej sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej w konkretnych miejscach, na przykład na brzuchu, udach czy też pośladkach.

Aktywne wakacje

Wypoczywając nad morzem warto zadbać o to, aby trasę na plażę pokonywać pieszo lub rowerem. Dzięki temu można spalić kalorie i cieszyć się przepiękną okolicą. Dobrze jest również zabrać ze sobą buty do biegania, które zapewniają komfort w czasie każdej aktywności fizycznej.
Osoby, które zwracają bardzo dużą uwagę na spożywane pokarmy oraz dbają o swoją sylwetkę często zastanawiają się jak nie przytyć na wakacjach.
Przede wszystkim alkohol jest bardzo zgubny. Długie, letnie wieczory bardzo często urlopowicze spędzają przy ulubionym piwie bądź kolorowym drinku. Niestety alkohol to przede wszystkim źródło pustych kalorii, które spowalniają metabolizm i przemianę materii. Drinki warto zastąpić niegazowaną wodą mineralną z kostkami lodu, cytryną oraz listkami świeżej mięty. Taki napój jest zdrowy, orzeźwiający i pozwala oczyścić organizm z toksyn. Przede wszystkim nie zawiera on kalorii.
Oczywiście regularne nawadnianie organizmu jest również bardzo ważne gdy na zewnątrz panują wysokie temperatury. Odwodnienie jest niebezpieczne dla zdrowia, może wywołać omdlenia, bóle głowy a także zasłabnięcia. Szklankę wody należy wpijać w regularnych odstępach czasu, na przykład co godzinę.

Mniej kalorii

Stołując się w knajpkach, kawiarniach i pizzeriach warto wybierać najmniej kaloryczne dania, na przykład grillowaną rybę, pierś z kurczaka, sałatkę, grillowane warzywa oraz różnorodne chłodniki. Pizza, burgery i hot dogi to niezbyt zdrowy wybór.
Doskonałym rozwiązaniem jest samodzielnie przygotowywanie posiłków. Takie rozwiązanie jest możliwe najczęściej gdy urlop spędzany jest w domku letniskowym wyposażonym w aneks kuchenny. Dzięki temu można przygotowywać swoje ulubione dania o dowolnej porze dnia.
Wybierając się na spacer bądź na plażę warto zabrać ze sobą zielony koktajl. Można przygotować go na bazie ulubionych owoców i warzyw, na przykład z selera naciowego, szpinaku, zielonej pietruszki, kiwi, jabłek, bananów, awokado czy też świeżego ogórka. Taki napój jest nie tylko mało kaloryczny, ale również dostarcza wielu witamin i mikroelementów. Jest to również doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który ułatwia trawienie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here